Η μόδα παίρνει θέση κατά του πολέμου

Καθώς η Ουκρανία αντιμετωπίζει τις πιο σκοτεινές της ώρες, η κοινότητα της μόδας ζητά από την ευρύτερη βιομηχανία να αναλάβει δράση.

Ο Ουκρανός σχεδιαστής μόδας Anton Belinskiy (AFP Photo/Volodymyr Shuvayev)

Ο Anton Belinskiy, ένας Ουκρανός σχεδιαστής που προκρίθηκε για το βραβείο LVMH, βρίσκεται με τον παππού, τη μητέρα, την αδερφή και το μωρό του, κοντά στη στρατιωτική βάση Bykhov στην πόλη Vasylkiv της κεντρικής Ουκρανίας. «Μόλις λίγα χιλιόμετρα μακριά μας, γίνονται εκρήξεις, όλο το σπίτι τρέμει. Προσευχόμαστε γιατί πρέπει να είμαστε δυνατοί και να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον. Το πιο σημαντικό είναι ότι είμαστε όλοι μαζί αυτή τη στιγμή». Τις προηγούμενες μέρες, το ατελιέ και η βιοτεχνία του Belinskiy στο Κίεβο δέχθηκαν πυρά. Δεν έχει σκεφτεί την επόμενη συλλογή του. «Σήμερα, θέλω απλώς η οικογένειά μου και οι φίλοι μου να είναι ζωντανοί και οι ουρανοί να σταματήσουν να αιμορραγούν», λέει.

Συγχρόνως, η Ουκρανική Vogue έκανε μια ανακοίνωση, καλώντας «όλους τους διεθνείς ομίλους μόδας και πολυτελείας και τις εταιρείες να θέσουν σε ισχύ αμέσως τη διακοπή οποιαδήποτε συνεργασίας στην αγορά του επιτιθέμενου». Η δήλωση ανέφερε αρκετούς συνεργάτες της Vogue Ουκρανίας, συμπεριλαμβανομένων των LVMH, Kering, Richemont, Prada, Chanel, Hermès και Dolce & Gabbana.

Πάντως, ήδη μεγάλες εταιρείες, η μία μετά την άλλη ξεκινούν να κινητοποιούνται προς την κατεύθυνση του αποκλεισμού της ρωσικής αγοράς. Έτσι:

Ο Οίκος Balenciaga αφιερώνει τις κοινωνικές του πλατφόρμες για την υποστήριξη της Ουκρανίας. Η εταιρεία πολυτελείας που ανήκει στην Kering ανέβασε μια εικόνα της ουκρανικής σημαίας σαν τη μοναδική ανάρτηση στη ροή της στο Instagram σήμερα Τετάρτη, ένα από τα ισχυρότερα σημάδια υποστήριξης μέχρι τώρα από μια επώνυμη μάρκα μόδας, μετά την εισβολή της Ρωσίας την περασμένη εβδομάδα. Στη συνοδευτική λεζάντα, η Balenciaga αναφέρει ότι είχε κάνει μια δωρεά στο WFP (Παγκόσμιο Πρόγραμμα Τροφίμων), μια παγκόσμια ανθρωπιστική οργάνωση. Την Τρίτη, το WFP ξεκίνησε μια επείγουσα επιχείρηση για την παροχή επισιτιστικής βοήθειας σε άτομα που επλήγησαν από τη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η Balenciaga δεσμεύτηκε επίσης να αφιερώσει τις κοινωνικές πλατφόρμες της, οι οποίες έχουν περισσότερους από 13 εκατομμύρια followers στο Instagram και το Twitter, για να «μεταδίδουν πληροφορίες για την κατάσταση στην Ουκρανία».

Η μητρική εταιρεία Kering έδειξε επίσης την υποστήριξή της στην Ουκρανία, με μια μπλε και κίτρινη ανάρτηση με τη λέξη «ειρήνη» στη ροή της στο Instagram, και δεσμεύτηκε ότι θα κάνει μια «σημαντική δωρεά» στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Επίσης, ένας αυξανόμενος αριθμός μεγάλων ονομάτων της μόδας και του λιανεμπορίου έχουν σταματήσει να επεξεργάζονται διαδικτυακές παραγγελίες σε Ρώσους πελάτες, επικαλούμενοι υλικοτεχνικές δυσκολίες.

Στον ρωσόφωνο ιστότοπο της Nike, ο γίγαντας των activewear αναφέρει ότι «δεν μπορεί να εγγυηθεί επί του παρόντος την παράδοση αγαθών σε πελάτες στη Ρωσία» και σταματά τις πωλήσεις στη χώρα διαδικτυακά ενώ κατευθύνει τους πελάτες στα καταστήματά της.

Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas (ADSGn.DE) ανέστειλε τη συνεργασία της με τη Ρωσική Ένωση Ποδοσφαίρου (RFS) με άμεση ισχύ.  Η Adidas συνεργάζεται με την RFS από το 2008. Το 2020, η εταιρεία είχε πωλήσεις €584 εκατομμυρίων στη Ρωσία, δηλαδή περίπου το 3% των συνολικών της πωλήσεων.

Ο όμιλος Yoox Net-a-Porter Group (YNAP) που ανήκει στην Richemont δήλωσε επίσης ότι σταματάει πλέον τις αποστολές στη Ρωσία ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στην Ουκρανία, σύμφωνα με δήλωση που δημοσιεύτηκε στους ρωσικούς ιστοτόπους της εταιρείας. «Λόγω της τρέχουσας κατάστασης, δεν είμαστε σε θέση να ολοκληρώσουμε νέες παραγγελίες στη χώρα σας. Όλη η εκπλήρωση παραγγελιών έχει ανασταλεί μέχρι νεωτέρας», ανέφερε η δήλωση, η οποία πλέον λειτουργεί ως σελίδα προορισμού τόσο για τους ιστοτόπους Net-a-Porter όσο και για το Yoox Russia.

Τέλος στη ρωσική ιστοσελίδα της, η πολυτελής Farfetch δημοσίευσε ένα μήνυμα προειδοποιώντας τους πελάτες ότι «μπορεί να υπάρχουν προβλήματα με την παράδοση των παραγγελιών και τις επιστροφές στη Ρωσία», αλλά δεν είχε αναστείλει τις αποστολές μέχρι το απόγευμα της Τρίτης.

Αλλά και οι αποστολές των προϊόντων γίνεται πλέον πολύ δύσκολη αφού αποσύρθηκαν από τη χώρα, αφού καταδίκασαν τις ενέργειες της κυβέρνησής της, η Fedex, η UPS και άλλες μεγάλες εταιρείες παράδοσης δεμάτων που διαχειρίζονται διεθνείς αποστολές ηλεκτρονικού εμπορίου.

Update 3/3/2022

Οι Burberry, H&M Group και Puma είναι μεταξύ μιας αυξανόμενης λίστας μεγάλων εταιρειών μόδας που ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσουν τις παραδόσεις ή θα σταματήσουν προσωρινά τις πωλήσεις στη Ρωσία εν μέσω του πολέμου με την Ουκρανία.

Eκπρόσωπος της βρετανικής Burberry ανέφερε ότι η εταιρεία έχει σταματήσει όλες τις αποστολές στη Ρωσία μέχρι νεωτέρας και ότι προτεραιότητά της είναι «η υποστήριξη των ανθρώπων και των εταίρων μας, ιδιαίτερα στην Ουκρανία και τη Ρωσία». Η εταιρεία θα δωρίσει επίσης χρήματα στο Βρετανικό Ερυθρό Σταυρό για την Ουκρανία.

Η γερμανική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών Puma διέκοψε επίσης τις παραδόσεις στη Ρωσία την Τετάρτη, αλλά τα 100 καταστήματά της στη χώρα παραμένουν ανοιχτά.

Ο Όμιλος LVMH έκανε δωρεά €5 εκατομμύρια στον Διεθνή Ερυθρό Σταυρό (ICRC), και ξεκίνησε συγχρόνως μια εκστρατεία συγκέντρωσης κεφαλαίων σε ολόκληρο τον όμιλο.

Το Ίδρυμα OTB, που σχετίζεται με τη μητρική εταιρεία των Diesel, Maison Margiela και Jil Sander,  ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες, όπως και ο Οίκος Gucci με δωρεά $500,000.

Ο οίκος Valentino ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει €500.000 στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σε συνεργασία με την Camera Nazionale della Moda Italiana.

Το Tapestry Foundation, το ίδρυμα που σχετίζεται με τον ιδιοκτήτη των brands Stuart Weitzman και Coach, έκανε επίσης μια δωρεά $100.000 στην Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες όπως  και η Kate Spade New York, μια από τις μάρκες της Tapestry, που έκανε μια επιπλέον δωρεά $25.000 στη Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης, έναν από τους μακροχρόνιους συνεργάτες της μάρκας.

Η εταιρεία ASOS θα προχωρήσει σε δωρεά στην Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης Καταστροφών – Ανθρωπιστική Έκκληση για την Ουκρανία και διερευνά τρόπους δωρεάς ρούχων σε όσους έχουν πληγεί από τη σύγκρουση.

Η Εβδομάδα Μόδας στη Ρωσία στις 16-22 Μαρτίου ακυρώνεται. Ο επίσημος λογαριασμός της Mercedes-Benz Fashion Week της Ρωσίας στο Instagram δημοσίευσε μια ανακοίνωση την Τετάρτη λέγοντας ότι η εκδήλωση δεν θα πραγματοποιηθεί, αλλά δεν έδωσε τον λόγο για την ακύρωσή της.

 

 

Share.

Comments are closed.

Personal Data Terms

“Our company through the contact form only asks for one name and email for any contact you make with us. This information will only be used for the communication and request you specify, and not for any other advertising approach. That further information you give us is at your own will and will be received directly from our company. Our site does not keep any data at its base or on the server that may be intercepted by third parties. At the same time, in order to ensure data transfer privacy, the company uses the SSL-128bit encryption protocol.

Your information will be retained for any correspondence for a reasonable period of 6 months and in the event of cooperation for the reasonable period laid down by the Greek Tax Law.

For more information, you can also visit the Terms of Use & Safety. “

×
Πολιτικη Προσωπικών Δεδομένων

«η εταιρία μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας σας ζητάει μόνο ένα όνομα και ένα e-mail επικοινωνίας για οποιαδήποτε επαφή κάνετε με εμάς. Τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την επικοινωνία και το αίτημα που μας ορίζετε και όχι για κάποια άλλη διαφημιστική προσέγγιση. Ότι περαιτέρω στοιχεία μας δώσετε είναι με ιδία βούληση και θα λαμβάνονται απ’ ευθείας από την εταιρία μας. Ο ιστότοπος μας δεν κρατάει κάποια δεδομένα στη βάση του ή στον server που μπορεί να υποκλαπούν από τρίτους. Παράλληλα για την εξασφάλιση του απορρήτου της μεταφοράς των δεδομένων, η εταιρεία χρησιμοποιεί το πρωτόκολλο κρυπτογράφησης SSL-128bit.

Τα στοιχεία σας θα κρατηθούν για την όποια αλληλογραφία μας για εύλογο χρονικό διάστημα 6 μηνών και σε περίπτωση συνεργασίας για το εύλογο χρονικό διάστημα που ορίζει ο ελληνικός φορολογικός νόμος.

Για περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε και τους Όρους χρήσης & Ασφάλειας

×